We gaan naar Lhasa! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van maaike dungen - WaarBenJij.nu We gaan naar Lhasa! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van maaike dungen - WaarBenJij.nu

We gaan naar Lhasa!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

30 April 2010 | Nepal, Kathmandu

Het is zover, morgen vertrekken we naar Lhasa! Ik heb er zin in, ben benieuwd naar Tibet en de ruige natuur daar. Het zal zeker in de avond wel koud worden en de fietsdagen zijn behoorlijk lang, enorme uitdaging zeker met de hoogte er ook nog eens bij. Lopen op 5000m hoogte was geen probleem, maar hoe ik dat op een fiets ga doen....Fantastisch om elke keer weer te kijken waar de grenzen van mijn lichaam liggen en te ontdekken dat er zoveel kan.
De duitser....is een Oostenrijker, prima kerel, wat ouder, dat komt wel goed. Zijn motto: het gaat erom dat ik er kom, niet hoe snel ik ga. Dat is precies ook dat van ons. We hebben dus heel veel zin.
Ik bereid me verder voor op heel veel vervelende, vieze chinezen. Part of the deal denk ik maar.
De afgelopen weken was ik trouw aanwezig hier, dat schrijven is heerlijk om alles wat ik zie en denk te verwerken. Geen idee hoe het internet in Tibet is (vrij minimaal schat ik zo in) dus geen zorgen als er een paar weken radio stilte is.

Ik ga nu mijn gezicht oranje schilderen en een bitterballetje eten:), ik hoop dat er ook polonaise is.

Tot gauw, jullie hebben geen idee hoe leuk het is om jullie reacties en mails te lezen hier, dank daarvoor, liefs

  • 30 April 2010 - 10:17

    Kat:

    Veel plezier op het dak van de wereld. Het is fijn dat Oostenrijkers gewend zijn te jodelen. Kan van pas komen zo'n man.. ;-)

    Liefs!

    Kat

  • 30 April 2010 - 11:36

    Joke:

    hai maaike,
    Dit gedeelte van jullie tour de force wordt volgens mij het gedeelte met de grootste onbekende.Fysiek en misschien wel mentaal ook. 5000m is wel erg hoog hoor, jezus.
    Maar mooi Maaik, dat dak van de wereld. En het licht op die hoogte, geen bril meer nodig, hoogstens een zonnebril. Jammer dat je verslagen ws. niet heet van de pers kunnen komen omdat er moeilijk verbinding te maken is. Ik verheug me er zeer op. Ik wens jullie heel veel moois en nog meer ausdauer ('t lijkt wel oostenrijks). Doe voorzichtig en geniet vanuit je tenen. Liefs, Joke

  • 30 April 2010 - 13:28

    Dick De Jong:

    Leuk, die koninginnedag vieren met de Nederlanders in Kathmandu. Ook dat is toch heel anders dan hier in Amsterdam. Vanuit mijn ervaring met deze dag in Dhaka zit een polonaise er niet in. Met een beetje geluk hebben ze wel haring.

    Behalve het paleis van de Daila Lama, de Potempatala en de markt met het theehuis op de eerste verdieping is Lhasa een door de Chinezen verziekte stad. Ik ben benieuwd hoe zwaar de Tibetanen het nu te verduren hebben. Ik was er in 1992 met een bus vanuit Kathmandu. Dus dezelfde reis die jij nu maakt :-). Ik zal straks je moeder wat foto's van Tibet laten zien, ter compensatie van je eventuele niet op internet kunnen.

    Ik ben ook heel benieuwd hoe die fietstocht van jullie nu gaat in Tibet. Lhasa ligt al wel hoog, dus dat scheelt misschien.

    En voor een enorme uitdaging op de fiets ga jij toch niet meer uit de weg, na alles wat je al onder j zadel hebt doorgetrapt.

    Ik vind het ook geweldig om te lezen hoe jouw ogen en hart open gaan voor de grootse dingen en problemen die je in Azië allemaal meemaakt. En je relativeren van jou en ons bestaan hier.

    Succes, en trap die Chinezen eronder!

    Groet, uit Oranje Amterdam

  • 30 April 2010 - 13:46

    Femke:

    Hey lieve Maaike,
    Hier is alles ook in de Oranjestemming hoor. We hebben rommelmarkt gehad bij ons in de straat. Een hele drukte al om 7:30. Niet echt heel fijn zo vroeg, maar goed van onze verdiende centjes gaan we een keer lekker uit eten. Nu eerst "blauwe hap" maken voor de papa's en de mama's. Vanavond is namelijk de premiere van onze trouwkaart. Die heb ik vanmiddag allemaal gevouwen en in de enveloppen gedaan.
    Jullie veel succes en plezier in Lhasa! Zet em op.
    Liefs Femke

  • 30 April 2010 - 14:26

    Jaap Gerritzen:

    Succes Maaike,
    Ik vraag mij af of die Chinezen echt zo vies zijn. Mijn (Singapoorse) ervaring is dat ze vrij schoon zijn, maar wel rochelen en spugen (we hadden niet voor niets in Singapore een door de overheid georganiseerde "anti spitting campaign" en dat hielp want daar luisterden ze wel naar;moet je hier eens om komen !
    Veel plezier; ik vind jullie kanjers !
    veel plezier en groeten
    Jaap/vader van Renée

  • 01 Mei 2010 - 11:58

    Liselotte:

    Te gek! Weer een nieuw deel van jullie avontuur tegemoet. Geniet maar lekker van de Chinezen, misschien is dit je enige kans ooit om zelf eens lekker te rochelen, zonder je opgelaten te voelen over wat de mensen wel niet van je zullen denken :-)

    Q-dag was hier leuk. Met flink wat regen op 29 april en een zonnige middag op de 30ste.

    X

  • 04 Mei 2010 - 15:56

    Naooms:

    Haha Chinezen zijn meer vervelend als er heel veel zijn haha! Gewoon lekker focusen op de tibetanen ;-) Ben heel benieuwd naar jouw indruk van Tibet, staat zeker op mijn lijst nog. Zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

de berg op!

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Ga je mee fietsen in Tibet?

12 Juni 2010

Het einde

08 Juni 2010

Srinagar 3013 km, ik ben er!

03 Juni 2010

Stof

03 Juni 2010

Fietsen op de maan langs kleine paradijsjes
maaike

Actief sinds 16 Dec. 2009
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 79289

Voorgaande reizen:

10 Maart 2010 - 11 Juni 2010

de berg op!

Landen bezocht: