De duitser... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van maaike dungen - WaarBenJij.nu De duitser... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van maaike dungen - WaarBenJij.nu

De duitser...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

28 April 2010 | Nepal, Kathmandu

Ben ik toch helemaal vergeten te vertellen dat we een nieuwe reisgenoot krijgen vanaf zaterdag. Een paar weken geleden vroeg de organisatie met wie we naar Tibet gaan of we het goed vonden als er een duitse man met ons mee ging. Nou daar hebben we eens even over nagedacht en uiteindelijk zijn we accoord gegaan. Sindsdien maken we grapjes over zijn naam: Wolfgang, Heinrich, Fritzl.....hij blijkt gewoon Emil te heten. Saai he:). Maargoed, hij weet dat we vegetarisch eten en elk uur moeten plassen, daar hebben we hem uitgebreid over ingelicht en hij wil nog steeds mee. Dapper he.

  • 28 April 2010 - 08:33

    Helen:

    Hoi Maaike,
    Je ziet er goed uit op de foto's! En die Duitser denkt dat hij jullie bij kan houden? ;)

  • 28 April 2010 - 14:50

    Simone:

    wel spannend een buitenlandse man erbij na jullie ervaringen bij Isabelle....

  • 28 April 2010 - 14:55

    Naooms:

    Lijkt me erg apart om er opeens EN een man, EN een Duitser bij te krijgen nu jullie 3-en zo op elkaar ingespeeld zijn ;-) Maar als je als kerel in je eentje bij 3 onbekende vrouwen aanhaakt zal je wel flexibel zijn ;-) Liefs!

  • 28 April 2010 - 19:20

    Jose:

    Ha Maaike,

    Moest even een inhaalslag maken met je verhalen maar nu ben ik weer bij. Je bent wel een hele trouwe schrijver zeg. Vorige week mocht ik voor een congres in Nice dus vandaar. We waren ongeveer de enigen in Rotterdam die ondanks de stofwolk per vliegtuig en met geringe vertraging van een zo goed als leeg vliegveld konden vertrekken. Met alle mogelijkheden die we hebben winnen we het nog steeds niet van de natuur. Ik kan me goed voorstellen hoe relatief alles voor je wordt als je zo ver weg zit en je je bezighoudt met fiets, eten en kliometers maken en om je heen ziet hoe anders het leven kan zijn dan bij ons in het westen. Iets om vast te houden als je straks weer in de hectiek van alle dag zit al weet ik uit ervaring hoe moeilijk dat is. Het moet ook wel want anders zou je hier geen leven hebben. Grappig dat jullie Koninginnedag gaan vieren. Jammer dat Emil er nog niet is, anders had hij als introduce mee gemogen. Gisteren heb ik met Egbert nog even nagelachen over je bijzondere foto's uit Bhutan. Wat voor zijn werkkamer misschien? Maaike, nog 44 dagen genieten dus doe je best!
    groet, Jose

  • 29 April 2010 - 06:28

    Liselotte:

    Hi dear,

    Ik liep ook 2 verhalen achter, gelukkig nu weer bij. Wat lekker die paar dagen 'vrij'. Ben benieuwd hoe je lichaam reageert op het niet-fietsen. Waarschijnlijk vooral aan t einde van de dag merkbaar :-)

    Als ik je verhalen lees vind ik het soms wel eens onwerkelijk om te bedenken dat je daar echt zit, en dat je niet gewoon in Watergraafsmeer die stukjes zit te tikken en te fotoshoppen! Beetje weirde gedachte, maar ik denk dat je voor mij nog steeds dichtbij bent/voelt.

    In Amsterdam beginnen we nu om de paar dagen mooi weer te hebben. Dat is echt genieten. Iedereen bereid zich ook voor op Q-day 2010. De krijtstrepen, stickers, linten, graffiti met BEZET (ont)sieren sinds vorige week alweer alle stoepen. Hopelijk wordt het een beetje ok weer. Ik zal er zeker een op jullie drinken. Jullie ook veel plezier met de bijzondere viering van koninginnedag daar! Ben razend benieuwd hoe dat is.

    Enjoy lieve Maaike. X

  • 29 April 2010 - 12:47

    Esther:

    Ik wens hem succes met jullie drietjes! Heb je al gevraagd hoe zijn fiets heet??
    Ik sprak Jim vorige week en hij moest erg lachen om zijn naamgenoot in Kathmandu ;-)

  • 02 Mei 2010 - 10:27

    Karen:

    Ha Maaike!
    Ook ik heb even een kleine inhaalslag gedaan met je verhalen. Echt bijzonder om te lezen wat je allemaal meemaakt. Er is inderdaad veel narigheid in de wereld, goed om weer eens bij stil te staan hoe goed wij het hier in NL toch hebben. Gisteren heb ik konijn Floris in laten slapen bij de dierenarts. Bij vertrek wenst de dierenarts me veel sterkte met het verlies en krijg ik een brief mee over de euthenasie en het verwerken ervan...(!) Tja, en dan lees ik jouw verhalen, bizar toch hoe groot de verschillen in de wereld zijn.
    Fijn te lezen dat je benen ook even vakantie hebben gekregen, kan me voorstellen dat de cocktails dan aardig binnen komen! (weet uit recente ervaring dat ook zonder veel te fietsen, ze je goed kunnen raken:-))
    Hier ook koninginnedag gevierd uiteraard. De rommelmarkt viel in het water (na een paar dagen echt zomers, is het nu al een paar dagen aan het regenen), maar het oranjegebak smaakte er niet minder om! En Peer loopt, ookal is het aardig fris buiten, nog trots in zijn oranje korte broek die hij achter in zn kast heeft gevonden.
    Hee en verder is het natuurlijk wel een beetje saai in de pauze (zonder de andere collega's tekort te doen die dit lezen ;-) ), maar ben erg blij voor jou dat je dit allemaal kan doen. Geniet ervan, de tijd vliegt waarschijnlijk ongelooflijk snel.
    Ben ook benieuwd naar de verhalen over de Duitser, dus ik ga mn e-mailadres even invullen zodat ik meteen weer op de hoogte ben als je een nieuw bericht plaatst.
    Liefs!
    Karen

  • 02 Mei 2010 - 10:27

    Karen:

    Ha Maaike!
    Ook ik heb even een kleine inhaalslag gedaan met je verhalen. Echt bijzonder om te lezen wat je allemaal meemaakt. Er is inderdaad veel narigheid in de wereld, goed om weer eens bij stil te staan hoe goed wij het hier in NL toch hebben. Gisteren heb ik konijn Floris in laten slapen bij de dierenarts. Bij vertrek wenst de dierenarts me veel sterkte met het verlies en krijg ik een brief mee over de euthenasie en het verwerken ervan...(!) Tja, en dan lees ik jouw verhalen, bizar toch hoe groot de verschillen in de wereld zijn.
    Fijn te lezen dat je benen ook even vakantie hebben gekregen, kan me voorstellen dat de cocktails dan aardig binnen komen! (weet uit recente ervaring dat ook zonder veel te fietsen, ze je goed kunnen raken:-))
    Hier ook koninginnedag gevierd uiteraard. De rommelmarkt viel in het water (na een paar dagen echt zomers, is het nu al een paar dagen aan het regenen), maar het oranjegebak smaakte er niet minder om! En Peer loopt, ookal is het aardig fris buiten, nog trots in zijn oranje korte broek die hij achter in zn kast heeft gevonden.
    Hee en verder is het natuurlijk wel een beetje saai in de pauze (zonder de andere collega's tekort te doen die dit lezen ;-) ), maar ben erg blij voor jou dat je dit allemaal kan doen. Geniet ervan, de tijd vliegt waarschijnlijk ongelooflijk snel.
    Ben ook benieuwd naar de verhalen over de Duitser, dus ik ga mn e-mailadres even invullen zodat ik meteen weer op de hoogte ben als je een nieuw bericht plaatst.
    Liefs!
    Karen

  • 02 Mei 2010 - 10:30

    Karen:

    Nou ja, mn computer liep vast, en nu staat het er ineens twee keer...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

de berg op!

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Ga je mee fietsen in Tibet?

12 Juni 2010

Het einde

08 Juni 2010

Srinagar 3013 km, ik ben er!

03 Juni 2010

Stof

03 Juni 2010

Fietsen op de maan langs kleine paradijsjes
maaike

Actief sinds 16 Dec. 2009
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 79282

Voorgaande reizen:

10 Maart 2010 - 11 Juni 2010

de berg op!

Landen bezocht: