Srinagar 3013 km, ik ben er! - Reisverslag uit New Delhi, India van maaike dungen - WaarBenJij.nu Srinagar 3013 km, ik ben er! - Reisverslag uit New Delhi, India van maaike dungen - WaarBenJij.nu

Srinagar 3013 km, ik ben er!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

08 Juni 2010 | India, New Delhi

Ik lig in bed en hoor het geluid van een stofzuiger. Een stofzuiger? Voor de derde keer in India maar een stofzuiger heb ik er nog nooit gezien, laat staan dat ik het apparaat ook heb gehoord. Maar hij is er echt. Net als het licht in de kamer, er zitten zeker 8 lichtknopjes en ze doen het allemaal.
Waar ik drie dagen geleden in Kargil nog 4 keer naar de eigenaar moest lopen om uberhaupt iets van water uit de kraan te krijgen, heb ik hier een bad tot mijn beschikking waar zonder enige moeite warm water in stroomt.

We zijn in Srinagar, we hebben een prachtige houseboat tot onze beschikking en zijn aan het bijkomen van de reis. Gister de hele dag gelezen en gevaren met een sluimerend zonnetje, vandaag beetje in Srinagar kijken. Mijn tas staat half ingepakt klaar. Jim is weer fris en fruitig na een was beurt bij de plaatselijke carwash. Alle praktische dingen zijn voor elkaar, nu nog even emotioneel loskoppelen, maar daar heb ik nog twee dagen voor. Mart en Renee brengen me naar het vliegveld, dat is fijn. Daarna alleen verder, alhoewel Jim natuurlijk niet van mijn zijde zal wijken....

Leh -Srinagar was mooi. De laatste pas, de Zoji La, hilarisch. "Though road" werd er gezegd, je weet nooit wat je daarbij moet verwachten hier in India. In dit geval waren het plassen waar een gemiddeld pierenbad echt niks bij is, vrachtwagens die bijna omvielen en de weg dreigden te blokkeren, sneeuw en regen onderweg, natte voeten, maar wat vond ik het leuk! Een mooi afscheid van het fietsen.

Voorlopig fiets ik rondjes 'rond de hoep' , drents bos en drunense duinen en verheug ik me op een retourtje wijk aan zee om met Anne een cappu te drinken terwijl Kai in het zand zit te spelen.
Ik heb ook echt weer zin om te werken, iets nuttigs te doen, dat lijkt me een goed teken : ).
Renee en ik hebben ons volgende reisplan al gemaakt, dat is een heel geruststellende gedachte om mee weg te gaan. Tot snel allemaal, liefs!

  • 08 Juni 2010 - 09:00

    Mama:

    Wat een geweldige foto van de vrachtwagen, hoe krijgen ze die er weer uit?Geniet nog even en rust uit!

  • 08 Juni 2010 - 15:43

    Joke:

    Dag Maaike,
    Wat zal het allemaal weer raar zijn hier en ook zo gewoon. Het weggaan zal wel redelijk emotioneel zijn. Ik wens je daar sterkte mee en een hele goede reis terug. Tot gauw, liefs Joke

  • 08 Juni 2010 - 18:22

    Femke:

    Hey lieve Maaike,
    Jeetje wat gaat het snel allemaal. Probeer nog een beetje te relaxen en te genieten van het samenzijn met Renee. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om straks weer je eigen weg te gaan. Echter schrale troost: dan zijn de meiden van de GZ er weer om je op te vangen!
    Kus Femke

  • 08 Juni 2010 - 18:29

    Jose:

    Ha Maaike,
    Goede terugreis en welkom terug. Fijn dat je toch weer zin hebt in het "gewone" leven en dus ook in werken. Tot gauw.liefs

  • 08 Juni 2010 - 18:33

    Naooms:

    Hej skat, dat is inderdaad een goed teken dat je toch ook weer zin hebt om terug te komen. Klinkt alsof jullie daar op een heel goede gezonde, lieve en fijne manier afscheid kunnen nemen van elkaar en de reis...erg belangrijk! Hoera je bent bijna weer terug! Sterkte de laatste dagen...en een flinke dikke zoen

  • 08 Juni 2010 - 18:35

    Anne:

    Jaaaaa, daar verheug ik me ook heel erg op. Kan niet wachten, wanneer?!wanneer? en weer yoga-en, ben al zoooooooooo lang niet geweest.
    Oh, Maaik. Goede reis, probeer HET gevoel zo lang mogelijk vast te houden, nooit meer los te laten?!
    vast hele dikke zoen x

  • 10 Juni 2010 - 19:49

    Leontien:

    Maaike, ik heb een 3e hands koga-miyata ('randonneur') gekregen van Eva. I'm game qua fietsen in de polder :)
    Bon voyage! Lfs, Leon10

  • 11 Juni 2010 - 05:32

    Marthe:

    ik zit hier op vrijdagmorgen 11 juni 7.26 uur achter mijn buro en kijk natuurlijk eerst naar jullie websites. Ik las je bericht aan Renee vanuit Delhi Airport. Wat ben je een lief mens! Wat ben ik blij dat je deze tocht, die zo belangrijk voor Renee was en is, met haar hebt gemaakt. Dank daarvoor. Ik verheug me je te ontmoeten en de verhalen vis a vis te horen. Je komt nu bijna aan op Schiphol en ik kan me de vreugde van je ouders als je heelhuids geland bent voorstellen. Happy landing in Nederland! liefs marthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

de berg op!

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Ga je mee fietsen in Tibet?

12 Juni 2010

Het einde

08 Juni 2010

Srinagar 3013 km, ik ben er!

03 Juni 2010

Stof

03 Juni 2010

Fietsen op de maan langs kleine paradijsjes
maaike

Actief sinds 16 Dec. 2009
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 79237

Voorgaande reizen:

10 Maart 2010 - 11 Juni 2010

de berg op!

Landen bezocht: