Eerste fietsdag - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van maaike dungen - WaarBenJij.nu Eerste fietsdag - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van maaike dungen - WaarBenJij.nu

Eerste fietsdag

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

15 Maart 2010 | Bhutan, Thimphu

Zo, het is begonnen. We hebben gefietst vandaag en wel 56 km. Het stijgen viel nog mee, maar af en toe voel ik het toch wel behoorlijk in mijn benen. Maargoed, ik ben er gekomen en er stond een heerlijke lunch klaar bij aankomst.
Het voelt zo vrij om op te staan, je tanden te poetsen, fietsbroek en shirt aan te trekken, stevig te ontbijten en vervolgens de hele dag nergens meer aan te hoeven denken. Het buiten zijn en om me heen kijken, continu een mooi uitzicht, af en toe een interne uitdaging (kom op, omhoog), en zorgen dat je genoeg eet en drinkt. Ik ben moe, ook al is het pas 6 uur, maar wel op een lekkere manier.
Vanavond gaan we eten bij iemand die hier voor Unicef werkt, Renee zou wel een tijdje in Thimpu willen werken dus we gaan eens even onderzoeken wat de mogelijkheden daar voor zijn.
We ontdekken uiteraard ook de 'addertjes' onder het gras in dit mooie land. Het idee van de koning om de cultuur en natuur te behouden en daarom zo min mogelijk toeristen binnen te willen hebben is de ene kant, de andere kant is dat het de koning ook wel goed uit kwam om de bevolking niet in aanraking te laten komen met alles wat er buiten Bhutan gebeurd.
Ik verbaas me er wel over hoe ontwikkeld het hier eigenlijk is, zeker als je bedenkt dat de ontwikkeling pas in 1960 gestart is. De mensen, of in ieder geval de mensen die we tot nu toe zijn tegen gekomen, zijn bijzonder beschaafd, ' welgemanierd' . Het is overal schoon, zelfs wc papier is heel normaal hier (heel anders dan in india bv). De kinderen zijn extreem welopgevoed (nee=nee) en zelfs de zwerfhonden vallen je niet lastig.
Morgen de eerste hoge pas, de dochu la van 3100 meter. Het voelt als een enorme uitdaging om dat op de fiets te gaan doen. Het gaat goed zo met z'n drieen; Mart is de koploper, dan volgt Renee en ik hobbel er rustig achteraan.
Oh ja, renee heeft ook een site: reneegerritzen.waarbenjij.nu.

  • 15 Maart 2010 - 12:34

    Dick De Jong:

    Wat een lekker verhaal en mooie foto's Maaike. Je mix tussen je eerste fiets ervaringen op het dak van de wereld en je observaties over het leven in Bhutan vind ik heel interessant.

    Ik ben benieuwd naar de rest van jullie avontuur. Je foto's hebben bij mij geleid tot het opzoeken en bekijken van mijn oude Ladakh, Tibet en Nepal foto's en dia's. Die kan ik op mijn maandagse vrije dag mooi bekijken. En misschien willen je vader en moeder die ook nog wel eens zien.

    Groeten,
    Dick

  • 15 Maart 2010 - 15:32

    Adriaan:

    hoi Maaike,56km op de eerste dag met lichte stijging in het landschap,not bad at all zou ik zomaar kunnen zeggen.hoeveel km gaan jullie morgen overbruggen?Dit was het voor nu,ik blijf je op de voet volgen,tot de top.
    dagdag,hendrik
    ps.het is gebruikelijk dat jij de kop ook eens over neemt,dat doen ze in de tour ook.

  • 15 Maart 2010 - 15:43

    Adriaan:

    ik was wat vergeten,grappig dat zelfs de zwerfhonden daar welgemanierd zijn en dat jij daar gewag van maakt,gaat het zover dat de honden ook gebruik maken van toiletpapier?
    dagdag;
    hendrik
    ps.het is wel frisjes geloof ik

  • 15 Maart 2010 - 18:42

    Mama:

    Leuke tip van renee haar site,waar ik op lees dat jullie in luxe hotels slapen,haha daar heb ik jou nog niet over gehoord geniet er maar van jullie zullen ook echt nog wel mindere omstandigheden tegenkomen Leuk dat julliebij iemand van unicef gaan eten,site van renee op fav, gezet hoe meer informatie hoe beter liefs en veel plezier, oh ja als er slecht nieuws is meld ik dat even op je eigen adres vind ik iets prettiger ik neem aan dat je daar zo nu en dan ook op kijktkus

  • 15 Maart 2010 - 19:14

    Maryse:

    Hoi Maaike,

    Ik ben met veel plezier je verhalen aan het lezen op de site. Bhutan, wauw, wat een ervaring! En dan nog Nepal in het vooruitzicht..... Heb op youtube filmpjes van Bhutan bekeken en het ziet er echt geweldig uit. Geniet de komende tijd van dat ontspannen vrije gevoel als je 's ochtends opstaat. En van het prachtige uitzicht en de mooie mensen die je tegenkomt. Groetjes aan Mart!


  • 15 Maart 2010 - 19:55

    Liselotte:

    Haha, Adriaan, mist een Bassie: het zou het komische duo van 2010 worden!

    Leuk om te lezen hoe het daar aan toe gaat en ook leuk je te zien stralen! Very profi in action!

    Oh ja, hier treedt Bos uit de politiek, komt Cohen hem vervangen en is Hans van Mierlo overleden. Arme Conny.

    Maar dat had je wellicht al van je moeder gehoord: op de slecht-nieuws pagina. ;-)

    Ben geloof ik in een lollige bui. Dus ik ga even verder met lol met mezelf. Doe jij vooral hetzelfde al die 1000-en kilomters verderop: denk aan je.
    XX


  • 16 Maart 2010 - 11:04

    Jeroen:

    Hoi Maaike,
    Ik heb nog niet gehoord dat ik je op moet halen.
    Maar... geen bericht is goed bericht zullen we maar zeggen...........
    Geniet ervan!
    Jeroen

  • 16 Maart 2010 - 11:14

    Simone:

    de eerste actie-foto's!! Ziet er goed uit!
    Wat een heerlijke daginvulling hebben jullie, echt genieten. Ik heb sinds afgelopen zaterdag nog meer respect voor jullie gekregen, sinds mijn eerste koers-ronde heb ik al drie dagen spierpijn in nek en schouders....ai ai wat een watje....moet nog heel hard trainen om op jullie niveau te komen!

    Veel plezier!

    Liefs

  • 16 Maart 2010 - 13:07

    Naooms:

    Maaike achteraan? What the ?*&^%%$? Hoe hardcore zijn Mart en Renée! RESPECT
    Ik krijg hier ontzettend veel zin in vakantie van....dat komt mooi uit ;-) Succes Maaikie!

  • 16 Maart 2010 - 21:16

    Kat:

    You go girl!! De paden op, de lanen in?

    x

  • 17 Maart 2010 - 13:18

    Helen:

    Wat een stoere vrouw die Maaike! Het is heel leuk om op deze manier mee te genieten (ik zou zo weer terug willen....)

  • 17 Maart 2010 - 15:10

    Adriaan:

    hai Maai,het is nu de 17e en niets meer gehoord,is de inkt op?
    Stuur het dan maar op in Braille.
    groet aan allen.

    Hendrik

  • 17 Maart 2010 - 16:02

    Eveline:

    Hee! Klinkt allemaal erg leuk, geniet lekker verder, iedere dag nieuwe dingen, nooit saai, wat wil je nog meer?!

  • 21 Maart 2010 - 11:05

    Femke:

    Hey Maaike,
    Wat een mooie verslagen en leuk ook dat er een paar foto's zijn! Wat heerlijk om nergens aan te hoeven denken behalve lekker fietsen en indrukken opsnuiven. Prima toch om lekker achter Mart en Renee aan te hobbelen. Het kan zo fijn zijn om gewoon te volgen. Who cares?
    Veel succes met de pas en andere hellingen!
    Groetjes Femke

  • 22 Maart 2010 - 18:54

    Anne:

    Wat zit er in die zakken op de rug van die mensen? ;-)

  • 22 Maart 2010 - 18:54

    Anne:

    Wat zit er in die zakken op de rug van die mensen? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bhutan, Thimphu

de berg op!

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Ga je mee fietsen in Tibet?

12 Juni 2010

Het einde

08 Juni 2010

Srinagar 3013 km, ik ben er!

03 Juni 2010

Stof

03 Juni 2010

Fietsen op de maan langs kleine paradijsjes
maaike

Actief sinds 16 Dec. 2009
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 79349

Voorgaande reizen:

10 Maart 2010 - 11 Juni 2010

de berg op!

Landen bezocht: