Het plan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van maaike dungen - WaarBenJij.nu Het plan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van maaike dungen - WaarBenJij.nu

Het plan

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

24 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Natuurlijk heb ik wel in mijn hoofd wat we gaan doen, maar toch ook nog even op schrift, geeft mezelf structuur van waar ik wanneer ook al weer ben. Veel mensen vragen ook hoeveel km we gaan fietsen, eigenlijk heb ik het nog niet helemaal opgeteld, denk er ook niet echt over na, het zijn er veel, net zoals als er veel bergen zijn en veel afdalingen. Ik las gister in een boek: 'je leert meer van een moeizame beklimming dan van een makkelijke afdaling', dat lijkt me een mooi idee om elke keer weer mee naar boven te komen. Dan kom ik in ieder geval heel geleerd terug.
Maar nu dus het plan:
10 maart: vlucht van Schiphol naar Calcutta
13 maart: vlucht Calcutta-Paro (Bhutan)
14 maart tot 26 maart fietsen we van het westen van Bhutan naar het oosten. Op 27 maart gaan we via Guwahati met het vliegtuig naar Bagdogra. Dan hebben we tot 20 april de tijd om Sikkim te verkennen, met als hoogtepunt de tocht naar Gurudongmar lake op 4996m (http://northsikkim.nic.in/pictures/picture3.jpg).
22 april vliegen we vervolgens van Bagdogra naar Kathmandu waar we een week de tijd hebben om de stad en omgeving te verkennen voor we op 1 mei doorvliegen naar Lhasa. Lhasa Kathmandu staat vervolgens op het programma, via het basecamp van de Mount Everest. 24 mei vliegen we dan van Kathmandu via Delhi naar Leh voor het laatste stuk: Leh-Srinagar, waar we in ieder geval 9 juni moeten zijn aangezien ik 10 juni terug vlieg.


  • 28 Januari 2010 - 20:02

    Elze:

    superveel plezier! en sterkte natuurlijk ook met die ontzettende fietstocht....
    ben benieuwd hoe het allemaal gaat daar.
    tot morgen ziens
    liefs!

  • 28 Januari 2010 - 21:55

    Kat:

    Ik hou je in de gaten.. ;-) Veel plezier en vooral ook kracht!!

    Dikke zoen, Kat

  • 29 Januari 2010 - 11:12

    Femke:

    Hey Maaike,

    Jij hebt ook al zo'n mooie website! Ik ga je proberen te volgen. Het ziet er allemaal heel goed uit. Eerst nog even een training op de fiets naar Hulst! Ik zet de thee alvast klaar en natuurlijk ook lekkere hapjes!
    Groetjes Femke

  • 29 Januari 2010 - 12:36

    Naomi:

    WOA, ik realiseer me nu pas dat 10 maart heel dichtbij is en 10 juni toch wel erg ver weg...hum nog maar even goed van je genieten dan ;-) Tot morgen lieve Maaikie, zoen.

  • 31 Januari 2010 - 12:39

    Renee Gerritzen:

    Jeehaa, het wordt echt zo supervet, onze reis!! Nog maar 38 dagen, wou dat het morgen al was.. X!

  • 31 Januari 2010 - 14:18

    Anne:

    Een erg mooi plan, Maaik! Ga je op de voet volgen (of in het wiel?)

    Maar... ik ga je zoooo missen! ;-(

  • 01 Februari 2010 - 17:58

    Adriaan:

    hoi Maai,eindelijk een berichtje,wij hebben jou al eenhele tijd niet meergezien of gesproken dus daarom doen wij het op deze manier,maman wilde nog het een en ander weten over de route
    maar daar moet je haarzelf van de week over informeren.
    Ik hoop dat het eten gelukt is;smakelijk eten

    Hendrik

  • 02 Maart 2010 - 12:24

    Joke Wolzak:

    Dag Maaike,
    Net belde je moeder dus hadden we het weer over de meiden en dan voornamelijk over je qaanstaande tocht. Geweldig. Wat goed dat je dat doet. Behalve Buthan kom je op allemaal plekken waar ik ook geweest ben. Dertig jaar geleden weliswaar, maar toch. Sweet memories en geweldige ervaringen.
    Ladakh heeft toen het meeste indruk gemaakt. Met de bus van Shrinagar naar Leh, over de hoogste bereidbare pas ter wereld, over een toen nog ongeplaveide weg waar net plaats was voor twee auto's naast elkaar. Als je een vrachtwagen tegemoetkwam moest of de bus of de vrachtwagen met een kant boven de afgrond hangen om er langs te komen. Ik neem aan dat je die zelfde weg gaat fietsen want veel anders is er niet. Kijk in godsnaam uit want het verkeer was toen al behoorlijk. Je zult inmiddels wel gemerkt hebben dat je tegen de hoogte kunt. Ik heb toch wqat minder kunnen genieten want ik was behoorlijk ziek in Leh. Gek hoor , we hadden daar afgesproken met een ex-vriendje van mij die daar zat als studiebegeleider van een meisje dat anthroplogie studeerde. Hijzelf had sanskriet gestudeerd en wasraktiserend boedhist. We kwamen daardoor in kloosters waar je normaalnooit in zou komen. Was erg boeiend mooi en landschappelijk zeer overweldigend.
    Ik weet niet of je al eens eerder in Calcutta geweest bent,maar dat is zoals je weet de hel op aarde. Het zal nu wel wat meevallen omdat het regenseizoen no9g niet aangebroken is. Toen wij daar voor het eerst aankwamen was driekwart van de stad overstroomd en ik geloof dat er een miljoen mensen, paria's melaatsen blinden cripples etc. op straat bivakkeerden. Het was net de tuin der lusten van jeroen bosch. Wij logeerden toen in het Fair Lawn hotel in de buurt ven Sudderstreet. Dat werd gedreven door een oud engels opgeschmukt mens en haar zeer oude echtgenoot. Personeel met witte handschontjes aan, weliswaar met gaatjes in de toppen, maar toch. Ze wilde het poepiechic hebben. Ik weet uberhaupt niet of het guesthouse nog bestaat.
    Later ging ik in het week end nog wel eens in mijn eentje naar calcutta vanuit dacca om lekker te winkelen. Met een fokker vloog je dan in drie kwartier naar calcutta. Ik logeerde dan altijd in dat Fair Lawn hotel. Je moest wel van te voren bespreken want het was mqaastal volgeboekt door europeanen op trektcht die in europa al gehoord hadden over Mr en mrs. Smith, de eigenaars.
    Volgende keer ga ik weer even door met vertellen.
    Nu wil ik je alle goeds en heel veel succes en krach wensen met je tocht. Wat zal je wijs terugkeren. Je bent al heel wijs, want dat vergeet ik helemaal. Van hartegefeliciteerd met je behaalde GZdiploma.
    Die andere wijsheid doe je daar wel op tussen de bergen, in de kloosters,tijdens het afzien en al het grootse wat je tegen zult komen.
    Ik verheug me erop om je te volgen. Dag lieve maaik, doe voorzichtig,liefs joke

  • 02 Maart 2010 - 18:57

    Mama:

    Ziet er goed uit dat hotel van mrs. Smith lijkt me een goed punt om bij te komen van de reis en je voor te bereiden op de fietstocht

    liefs

  • 11 Maart 2010 - 22:21

    Dick De Jong:

    Hoi Maaike,

    Wat een geweldig plan in een gebied waar ik twee keer geweest ben (in 1978 met Joke en in 1997). Maar niet op de fiets :-(

    Ik wens je een hele goede reis.

    Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

de berg op!

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Ga je mee fietsen in Tibet?

12 Juni 2010

Het einde

08 Juni 2010

Srinagar 3013 km, ik ben er!

03 Juni 2010

Stof

03 Juni 2010

Fietsen op de maan langs kleine paradijsjes
maaike

Actief sinds 16 Dec. 2009
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 79353

Voorgaande reizen:

10 Maart 2010 - 11 Juni 2010

de berg op!

Landen bezocht: