Khardung La 5407m - Reisverslag uit Leh, India van maaike dungen - WaarBenJij.nu Khardung La 5407m - Reisverslag uit Leh, India van maaike dungen - WaarBenJij.nu

Khardung La 5407m

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

28 Mei 2010 | India, Leh

Nou het is gebeurd, de Khardung La is beklommen. De pas was net open wat zoveel betekent dat er nog dikke pakken sneeuw overal liggen. Het was weer een titanenstrijd, de eerste 24km easy omhoog over asfalt, maar de laatste 14 pittig, onverharde weg, sneeuw, wind, kou. Zo alleen op de fiets heb ik wel een paar keer gedacht, waar doe ik dit eigenlijk voor. Vooral op die momenten dat ik half verkleumd toch maar weer besloot om af te stappen en nog meer kleren aan te trekken of als ik gewoon moest afstappen omdat ik geen lucht meer had. Dan helpt een klein stukje lopen, lopen gaat niet veel langzamer dan fietsen, maar toch, ik wil fietsen! Regenbroek aan, muts op, twee paar handschoenen en gedachten op 0. Muziek helpt me omhoog. Af en toe een auto die stopt, de indiers applaudisseren, wensen me 'all the best' en ' have a safe trip', een engels man maakt me erop attent dat het nog maar 500 yard is naar de top....'How many kilometers is 500 yard sir?' vraag ik hem, dat weet hij niet (grappenmaker). Gelukkig is het niet ver meer, als ik bijna bij de top ben stopt de sneeuw en komt de zon door. Witte vlaktes, blauwe lucht, zon. Tijd voor een gebedsvlag en een momentje voor mezelf. Weer een overwinning en een nieuw hoogterecord.

  • 28 Mei 2010 - 06:31

    Liselotte:

    Lieve Maaik,

    Ik krijg elke keer kippevel (of kippenvel?) van je verhalen. De ene keer omdat je openhartig schrijft over je geestelijke strijd op de fiets, of over de plaatselijke bevolking...deze keer is het ook omdat het KKKKoud klinkt! Wat een prachtig, echt prachtig uitzicht daar. Hoe jullie over die ijzige en smalle (!!!) wegen ploegen, hoe steil het is, hoe het weer afschuwelijk is totdat je aan de top bent...echt heel mooi. Wat een kick!!

    In Amsterdam (17 graden, bewolkt) draait het allemaal wel door....Oscar begint lekker te brabbelen en stapt vrolijk rond in het nieuwe huis. Vanavond gaat deze tante weer op hem passen.
    Mijn tuin is, met hulp van Lize, weer helemaal gezellig. Ik ben ook een beetje aan het sudderen over een vakantie, ik denk dat ik 2 weekjes ergens ga snorkelen in augustus.

    Geniet lekker verder!

    Liefs Lies


  • 28 Mei 2010 - 07:06

    Mirjam:

    Sjeetje Maai, op een of andere manier schieten de tranen er van in m'n ogen. Altijd leuk op je werk ;). Je bent een bikkel!
    Dikke kus

  • 28 Mei 2010 - 07:11

    Esther:

    goed gedaan!! Zo mooi dat je de foto's erbij hebt gezet, dan gaat het echt leven!
    Geniet er nog even van, tot gauw ;-)

  • 28 Mei 2010 - 07:23

    Jeroen En Judith:

    Prachtige verhalen, prachtige plaatjes...een prachtig avontuur!

    Geniet, maar dat doe je!

    x

  • 28 Mei 2010 - 07:42

    Femke:

    Hey Maaike, Nou petje af hoor. Het ziet er weliswaar prachtig uit op de foto's maar wat een pittige pas! Je hebt jezelf weer vor de zoveelste keer overwonnen.
    Hier in Hulst is het voorzichtig mooi weer vandaag. Zo meteen ga ik lekker naar de sauna! Heerlijk relaxen!
    Hou je taai en tot binnenkort
    Liefs Femke

  • 28 Mei 2010 - 08:05

    Marthe:

    Maaike! wat een mooie foto's! heel indrukwekkend. Wat moet het moeilijk zijn om deze tocht vol te houden maar wat een kick nals je t haalt! gefeliciteerd. liefs Marthe

  • 28 Mei 2010 - 12:29

    Kat:

    En ik maar in de heilige veronderstelling dat jullie niet meer zouden hoeven klimmen. Mijn hemel, wat een klus om de highest NOT SO motorable road! ;-)

    xx

  • 28 Mei 2010 - 15:00

    Adriaan:

    Hi Maai,was dit jullie laatste colletje?Prima gedaan schat.
    Kijk een beetje uit met die antibiotica.
    By the way 1 yard =91.44cm dus toen moest je niet zover meer naar de top,wat een opluchting zal dat geweest zijn.
    gr. van mama en Merel hou je taai en de groeten aan Renee en Mart
    Hendrik

  • 28 Mei 2010 - 20:29

    Simone:

    He lieve maaik,

    Wat een prachtige foto's en een topprestatie weer! Jasper wordt er jaloers van, wij moesten het vandaag doen met een vlak ritje langs de Rotte......ook fijn hoor in het avondzonnetje. Nog lekker genieten en tot binnenkort!!

    Xx

  • 29 Mei 2010 - 10:44

    Jaap, Vader V. Renée:

    Wat een tocht ! "Waar doe ik het voor" schrijf je. Nou, voor ons,natuurlijk,de slome thuisblijvers, die genieten van je fantastische verslagen !
    Ik verheug me al op het vorlgende verhaal !

  • 29 Mei 2010 - 18:59

    Mama:

    gelukkig heb ik je net aan de telefoon gehad anders had ik mij twijfels hoe jij deze weggetjes hebt overleefd. Petje af liefs

  • 29 Mei 2010 - 21:28

    Theo Uit Diever:

    Nou Maaike, ik heb geweldig veel waardering voor jou gekregen.Wat een belevenis,dat nemen ze je nooit meer af.
    Knap om dit allemaal te doen.Geweldig!
    Het ga je goed en tot ziens.Theo

  • 03 Juni 2010 - 10:05

    Monika:

    Tis weer een geweldig verslag.. Heb ze net allemaal nog eens teruggelezen en wat kan je daar vanuit Amsterdam nou nog op terugzeggen...
    Petje af lieverd, wat heb jij een geweldige reis gemaakt en een grenzen verlegd, denk dat je als herboren terugkomt... ;-)
    Blij dat je er snel weer bent, dan trekken we de fles open op je vele overwinningen. Geniet van de laatste paar dagen, veel liefs en kussen, M.

  • 06 Juni 2010 - 17:05

    Naooms:

    Mop! Drie woorden: brr brr brr...wat zal dat afzien zijn geweest, de kou straalt van de foto's af...but you did it!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Leh

de berg op!

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Ga je mee fietsen in Tibet?

12 Juni 2010

Het einde

08 Juni 2010

Srinagar 3013 km, ik ben er!

03 Juni 2010

Stof

03 Juni 2010

Fietsen op de maan langs kleine paradijsjes
maaike

Actief sinds 16 Dec. 2009
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 79224

Voorgaande reizen:

10 Maart 2010 - 11 Juni 2010

de berg op!

Landen bezocht: