West Sikkim deel 2 - Reisverslag uit Shiliguri, India van maaike dungen - WaarBenJij.nu West Sikkim deel 2 - Reisverslag uit Shiliguri, India van maaike dungen - WaarBenJij.nu

West Sikkim deel 2

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

20 April 2010 | India, Shiliguri

Net aangekomen in Siliguri, de plek waar onze tocht door Sikkim is begonnen. De afgelopen dagen waren rustig in vergelijking tot dat wat we eerder hebben gedaan.
In Pelling heb ik mijn persoonlijke gebedsvlaggetje opgehangen bij het Pemayangtse klooster, prachtige plek. De lokaties van die kloosters blijven me verbazen. Altijd hoog en afgelegen, uitzicht op de natuur, rust. Daarna doorgefietst naar Uttaraye. Wat ik me daarbij voorstelde was een miniscuul dorpje met rust, 3 hotels en een winkel. Bij aankomst bleek dat ook zo te zijn, met een groot verschil: het was kermis in Uttareye. Vanaf het balkon van het hotel hadden we dus uitzicht op een reuzenrad en een schip dat druk heen en weer zwaaide en daarbij het geluid maakte van 3 helikopters. Dit alles werd natuurlijk vergezeld door gezellige Indische muziek. Uttareye was duidelijke the place to be. Onze rustdag besteed met een wandeling waarbij Mart werd gebeten door een hond. Goed afgelopen maar wel vervelend. De kermis was die dag overigens niet meer zichtbaar doordat er weer mist was. Ik las laatst ergens 'Sikkim is the only place in the world where people can watch a football game without knowing what's going on at the field' . Zulke mist dus.
Nog een aantal andere dorpen bezocht en nu zit Sikkim er echt op. We hebben ook echt wel het idee dat we Sikkim gezien hebben, al zouden we graag wat meer bergtoppen hebben willen zien.
Terugkijkend zijn het 3 mooie weken geweest waarbij we slechts een keer verkeerd zijn gefietst en een keer een afslag hebben gemist doordat de route beschrijving niet klopte. Koploper Mart was de afslag al voorbij, Renee en ik nog niet. Dus wat doe je dan: je vraagt een man op een scooter 'can you tell our friend to come back when you see her?'. Dat wilde de meneer op de scooter best doen, maar hij had nog een belangrijke vraag....'how do i recognize your friend?'. Renee en ik vallen even stil en zeggen dan in koor 'she is a white woman on a cycle' . Dikke grijns op zijn gezicht, dat zou wel lukken om die te herkennen;).
Wat me vooral bijblijft is de vriendelijkheid van de mensen hier. Anders dan in andere delen van India. Ik geloof niet dat ik iemand ben tegengekomen die onaardig was.

In Siliguri had ik nog een pakketje met schone kleren liggen, heerlijk. Mijn broek heb ik naar de stomerij gebracht; chemisch reinigen leek me echt de enige manier om het geheel nog schoon te krijgen. Over 1.5 dag vliegen we naar Kathmandu, zin in!

Zo onderweg realiseer ik me steeds vaker hoe bijzonder dat wat ik thuis heb is. Een eigen huis, lieve mensen om me heen die ik altijd kan bellen, een leuke baan (i.p.v. stenen hakken aan de kant van de weg). Allerlei dingen die zo vanzelfsprekend lijken, maar die eigenlijk heel bijzonder zijn.

  • 20 April 2010 - 12:02

    Liselotte:

    Lieve Maaik,

    Ik voel me inderdaad bijna belachelijk dat ik deze reactie aan jou zit te tikken op mijn blinkende nieuwe Apple. Tsja, wij hebben gewoon dikke mazzel dat we hier geboren zijn en niet elders id wereld: pure random act of God. (of whoever) Hoe ongelofelijk.

    Ondertussen in NL: Heeft Oudkerk aangekondigd wel de nieuwe burgemeester van A'dam te willen worden, is iedereen in rep en roer over Koninginnedag 2010 (waarheen?), zitten de blaadjes alweer aan de bomen en wij op het terras, te genieten van de heerlijke lentezon.

    Veel liefs voor daar! Liselotte

  • 20 April 2010 - 16:25

    Simone:

    Hai maaik,

    Wat een mooie foto's weer en een heerlijk verhaal. Ben zo benieuwd hoe jullie tijd in Kathmandu zal zijn. Vliegen jullie naar lhasa en dan terugfietsen naar nepal?? Even lekker bijkomen in Kathamndu van al het moois van India!

    Xxx

  • 20 April 2010 - 20:55

    Sam:

    Hi Maaike,
    Wow klinkt nog steeds zo mooi je reis! Hier nog alles lekker hetzelfde :) Wij spelen zaterdag onze P/D wedstrijd met sabrina anne ellen en ik, spannend! Liefs, Sam

  • 21 April 2010 - 08:45

    Jaap Gerritzen:

    Maaike, wat schrijf je toch mooie verslagen !
    Ik hoop wel dat Mart na de hondenbeet ergens een tetanusinjectie heeft gekregen !!
    Trouwens de mevrouw op de rechterfoto zou een bezoekje aan de tandendokter kunnen gebruiken. Zijn die er überhaupt en zou ze dat kunnen betalen ? Ik betwijfel het. Wij moeten alsmaar "count our blessings" in Europa, al vliegen vliegtuigen soms niet door een aswolk in IJsland. Trouwerns het grapje hier is: "what we want from Iceland is cash and all we get is ash".
    Geniet van de rust (?) in Kathmandu !
    Groeten - Jaap

  • 21 April 2010 - 17:09

    Kat:

    He bikkeltje, goed je weer te zien! Veel plezier in Kathmandu!

    x

  • 21 April 2010 - 17:10

    MamaLieve:

    lieve maai, ben een beetje bezorgd over de hondenbeet maar ga ervan uit dat jullie de juiste handelingen verricht hebben. Er is hier ook steeds nieuws over de esbl bacterie die het vooral in india goed doet en resistent is voor onze abtibiotica, afijn maar niet te lang over nadenken, neem aan dat jullie voorzichtig zijn met het eten. Goede vlucht gewenst en rust maar even lekker uit in hopelijk een hotel met warm water, liefs ook van adriaan die weer aan het harken is.

  • 21 April 2010 - 21:43

    Hélène:

    Ha die Maaike,
    Wat een belevenis zo'n kermis in India en leuk om je terugblikken te lezen. Nu even rust om naar Kathmandu te gaan en daar rond te kijken. Ben benieuwd waar je je volgende yarnbombing lapje gaat hangen, want volgens mij heb je er nog een paar. Heerlijk om schone kleren aan te kunnen trekken he, wat kun je met weinig toe eigenlijk.
    Veel plezier in Kathmandu.
    Groetjes, Hélène

  • 22 April 2010 - 10:41

    Helen:

    Veel plezier in Kathmandu. Dan is er weer gelegenheid om te genieten van hele lekkere hapjes volgens mij.

  • 27 April 2010 - 19:06

    Naooms:

    Steeds goed gefietst, en dat voor 3 vrouwen ;-) Superleuke foto van jullie drietjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Shiliguri

de berg op!

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Ga je mee fietsen in Tibet?

12 Juni 2010

Het einde

08 Juni 2010

Srinagar 3013 km, ik ben er!

03 Juni 2010

Stof

03 Juni 2010

Fietsen op de maan langs kleine paradijsjes
maaike

Actief sinds 16 Dec. 2009
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 79273

Voorgaande reizen:

10 Maart 2010 - 11 Juni 2010

de berg op!

Landen bezocht: