Rust in Trashigang - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van maaike dungen - WaarBenJij.nu Rust in Trashigang - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van maaike dungen - WaarBenJij.nu

Rust in Trashigang

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike

24 Maart 2010 | Bhutan, Thimphu

24-03-2010 Trashigang

Gister van Mongar naar Trashigang gefietst, volledig op eigen kracht, de rust had me goed gedaan. 91 km met twee keer een klim, een van 18km en een van 10, was heerlijk. Tussendoor ook veel gedaald, dat gaat ook steeds beter. Steeds meer controle over m'n hummer en controle daar houden de meisjes van de GZ wel van: ). Na een paar km fietsen had ik de eerste converstatie met een Bhutanese mevrouw met haar zoontje. 'Where are you going miss?' . Ik zei dat ik naar Trashigang ging. Haar reactie 'with that?' terwijl ze verschrikt naar mijn fiets keek.

Vandaag dus rust in Trashigang. Het plaatsje stelt niet veel voor. Paar straten met winkels die allemaal hetzelfde verkopen. Duidelijk niet ingericht op toeristen want een leuke souvenir was niet te vinden. Wel een watermeloen dus toen hebben we die maar gekocht.

Vanmorgen naar een Boeddhistisch festival geweest en een ceremonie bijgewoond. Vind dat elke keer weer mooi, de sfeer, de muziek, het bidden. Er kwamen nu ook 3 dansers, verkleed in mooie pakken, feestelijk. Na afloop yakboterthee voor de monniken en gewone thee, met een koekje, voor het handjevol toeristen dat er was.

Na de lunch tijd voor wat fietsonderhoud: ). Onder toeziend oog van het halve hotelpersoneel mijn remblokjes verwisselen, viel nog niet mee. Je ziet ze denken, 'wat gaat dat blonde meisje nou doen???' . Gister hadden we trouwens de eerste lekke band onderweg, zo gepiept, samenwerking he. Nu maar hopen op niet al te veel pech meer.
De rustdag bestaat verder vooral uit rusten, beetje schrijven, beetje lezen, plan maken voor morgen. Helaas noodgedwongen morgen een stukje met de auto omdat de afstand tot de grens te groot is voor 2 dagen fietsen. We kamperen morgen bij Narphu zodat we vrijdag in ieder geval op onze fiets de grens bereiken bij Samdrup Jonkar.
Dan zit Bhutan er al weer op, mooie start van deze reis. Ik moet alleen nog een keer terug om ook alle tempels en kloosters te bekijken (eerst even sparen).
Benieuwd naar deel 2 van de reis; Sikkim. Zal wel even wennen zijn weer in India na alle vriendelijheid en veiligheid hier. De onderhandelingsvaardigheden moeten weer even opgediept worden maar dan komt het vast goed.
De totaal gefietste afstand in Bhutan houden jullie nog tegoed maar ik was wel onder de indruk van het aantal geklommen meters tot nu toe: 11500!!!!

Jullie reacties doen me goed, heerlijk zo wat lezen van thuis, vooral blijven doen! Liefs, Maaike

  • 24 Maart 2010 - 14:00

    Joke:

    Dag Maaike,
    Fijn te lezen dat je je hummer steeds meer onder controle krijgt. Ik neem aan dat daardoor ook je humeur steeds stabieler wordt. Na het vorige berichtje had ik wel met je te doen. Zo moe, zo'n pijn aan de kont, zo hoog en zo ver! Je leek er even helemaal doorheen te zitten. Moet van Buddha, lijden en daarna weer een tree hoger op de bewustzijnsladder. Je zit volgens mij al in het het voorlaatste stadium, je bent vast al een boddhisatva. Nog 1 stap en het Nirwana is daar. Een heel land afgereisd en dat terwijl je vandaag pas twee weken weg bent. Gek he? Sikkim, ken ik niet. Volgens mij staat daar een koningin aan nhet hoofd. Dat vriendje waar ik eerder over schreef, had volgens mij een levendige correspondentie met haar. Het hoort toch niet bij India? Ik weet het niet meer.
    Ga in ieder geval weer verder genieten. Heel veel plezier. Dag, joke

  • 24 Maart 2010 - 14:00

    Simone:

    Wow dat is echt al een hele hoop! Heel veel plezier in Sikkim, ik geniet van jullie reisverhalen!

    xxx

  • 24 Maart 2010 - 18:52

    Mama:

    Na alle verhalen heb ik het idee dat je al heel lang wegbent terwijl dat pas 14 dagen is. Je hebt al zoveel beleeft dat het mij duizelt. Fijn dat het fietsen weer beter ging, je had gewoon een dipje, stuur je straks nog even een mail op je eigen adres
    Liefs ook van papa

  • 25 Maart 2010 - 09:54

    Adriaan:

    Haai Maai,ook wel even lekker,een dagje relaxen.
    Ook bikkels hebben hun rust nodig.
    Denk aan je.

    Kus Hendrik

  • 25 Maart 2010 - 11:37

    Helen:

    Hoi Maaike,

    Je foto's en je verhalen blijven prachtig! We zijn vol bewondering als we het over je hebben in de koffiekamer, al dat stijgen en dalen. Supervisoren heb je niet meer nodig zoals blijkt uit je vorige verslag ; )
    Veel succes!

  • 26 Maart 2010 - 14:13

    Femke:

    Hey meissie,

    Wat fijn dat je je ritme weer te pakken hebt. Go with the flow! De foto's zijn echt mooi. Geniet nog even van Buthaan en laat je "Ver"score maar even zakken dat scheelt bij je onderhandelingen in India!
    Liefs Femke

  • 27 Maart 2010 - 10:48

    Vera :

    He Maaike,

    Wat een mooie verhalen en wat kun jij leuk schrijven! Echt topsport wat jullie doen, daar kan geen partijtje squash tegenop.

    We zijn trouwens 2de geworden met het team dus kunnen spelen voor de promotie.

    Morgen speelt een deel ook de bekerfinale!

    Veel plezier daar nog!

    Groetjes, Vera

  • 27 Maart 2010 - 12:25

    Kat:

    Het blijft een genoegen om je proces te lezen. De reis is volgens mij een prachtige metafoor voor leven..

    xx

  • 27 Maart 2010 - 14:18

    Anne:

    Heeeejjj jij daar, ja jij op die mooie, snelle fiets!

    Wat een mooie foto's weer (die kleuren alleen al). Ik ga er steeds echt voor zitten (met een cappu)om je verhalen te lezen en de foto's te kijken.

    Hier alles goed, net bij ons strandhuisje in Wijk gekeken en uitgewaaid. Het weer wordt beter en morgen de klok vooruit, echt lente. Da's fijn!

    Gisteren competitie tegen Hoorn. Gewonnen met 15-2 en morgen bekerfinale (we worden zelfs gesponsord door SW!!)

    Misje tot over 75 dagen.

    xxx

  • 24 April 2010 - 17:29

    Naoom:

    Jemig wat een afstand al Maaik, onvoorstelbaar! Klinkt als een goed team zo met z'n drieen en ik ben wel heel erg benieuwd geworden naar Bhutan...hum India zal wel een cultuurschok worden ja....Denk aan je, zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bhutan, Thimphu

de berg op!

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

Ga je mee fietsen in Tibet?

12 Juni 2010

Het einde

08 Juni 2010

Srinagar 3013 km, ik ben er!

03 Juni 2010

Stof

03 Juni 2010

Fietsen op de maan langs kleine paradijsjes
maaike

Actief sinds 16 Dec. 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 79249

Voorgaande reizen:

10 Maart 2010 - 11 Juni 2010

de berg op!

Landen bezocht: